سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است + فیلم و تصاویر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
سرخط خبرها

ورود دستگاه قضا به حل مشکل ۲۳ ساله مردم بیرجند| دستور تسریع واگذاری اراضی ارتش و انتقال زمین‌های جایگزین صادر شد

  • کد خبر: ۱۳۴۶۶۰
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
ورود دستگاه قضا به حل مشکل ۲۳ ساله مردم بیرجند| دستور تسریع واگذاری اراضی ارتش و انتقال زمین‌های جایگزین صادر شد
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در حاشیه سفر مسئولان عالی دستگاه قضایی به استان خراسان جنوبی برخی از مشکلات مردم در این استان را که بعضا سال‌ها از آن می‌گذرد، مورد بررسی قرار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور در بدو ورود به بیرجند ساماندهی اراضی پادگان ارتش بیرجند را در دستور کار قرار داد.

معضلی که ۲۳ سال است که از طرح آن می‌‎گذرد و تا به حال بیش از ۳۰ جلسه چند ساعته در این خصوص برگزار شده است. این اراضی در قلب شهر بیرجند واقع شده و مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در جلسه‌ای با حضور مسئولان استانداری، ارتش، راه و شهرسازی و شهرداری بیرجند خواستار تسریع در انجام کارشناسی و متعاقب آن واگذاری اراضی ارتش و انتقال زمین‌های جایگزین توسط راه و شهرسازی شد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در این جلسه اظهار کرد: تمام اقداماتی که در اجرای مصوبات صورت می‌گیرد باید با این نگاه باشد تا آن کسی که از این اتفاق نفع خواهد برد فقط مردم هستند.

شایان ذکر است در صورت عملیاتی شدن توافقات، ظرف یک ماه آینده نسبت به برچیده شدن دیوار‌های پادگان و تعریض خیابان‌های مجاور آن اقدام می‌شود و پایانی بر دغدغه ۲۳ ساله مردم مرکز خراسان جنوبی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان همچنین با حضور در ایستگاه بازرسی سهل آباد که مهمترین گلوگاه کنترلی استان خراسان جنوبی در کشف موادمخدر، سوخت و کالای قاچاق محسوب می‌شود، از نزدیک مشکلات و معضلات این گلوگاه را مورد بررسی قرار داد و تذکرات لازم را در جهت حفظ حقوق شهروندی در این ایستگاه صادر کرد.

ایستگاه سهل آباد علی رغم کشفیات قابل توجه، فاقد تجهیزات بازرسی الکترونیکی ایکس ری و وسایل فنی برای تسهیل در بازرسی است و برای مسافران اتوبوس‌های مشکوک در سرمای شدید منطقه مشکلاتی را به وجود آورده است.

پس از بازدید رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مشخص شد این ایستگاه فاقد ساختمان مناسب و استاندارد برای کارکنان بوده و لازم است در جهت تکمیل سوله‌های توقف خودرو‌های سنگین و ایجاد سالن انتظار مسافران و تهیه تجهیزات پیشرفته اقدامات مقتضی صورت گیرد.

مشکلات مربوط به انتقال متهمین با توجه به فاصله حوزه استحفاظی قضایی و انتظامی از دیگر مسائلی بود که در بازدید عضو شورای عالی قضایی مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه اقدامات حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در سفر به استان خراسان جنوبی، وی به منظور بررسی مشکلات و معضلات قضایی و اجتماعی شهرستان سربیشه خراسان جنوبی با استقبال اعضای شورای تامین وارد این شهرستان شد و در بدو ورود با حضور در گلزار شهدا نسبت به مقام شامخ ایشان ادای احترام و با خانواده شهید حسینی گفتگو کرد.

وی همچنین با حضور در دادگستری شهرستان با کارکنان قضایی و اداری این حوزه قضایی دیدار کرد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در ادامه با تعدادی از شهروندان در حضور فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و قضات دادسرا و دادگاه ملاقات چهره به چهره داشت و از نزدیک مشکلات مراجعین را بررسی و دستورات مقتضی را صادر کرد.

وی در ادامه در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره اطلاعات رئیس دادگستری و سایر روسای دستگاه‌های اجرایی در محل فرمانداری برگزار شد شرکت کرد و از نزدیک مشکلات شهرستان را استماع کرد.

عدم استقرار پزشکی قانونی در شهرستان، اصلاح قانون در خصوص سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان، لزوم تکمیل نیروگاه ۵۰ مگاواتی بادی در دست احداث، عدم تخصیص تسهیلات فرزندآوری، کمبود شدید پزشک متخصص، فقدان بیمارستان و آمبولانس در شهرستان از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در جلسه شورای اداری شهرستان بود که مقرر شد پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->